Farem una transcripció resumida de les 26 pàgines de resposta entrada a l'Ajuntament
* En relació a la Resolució de l’Alcaldia nº 324/2015 de data 31 de juliol de 2015:
Es manifesta per l’Ajuntament en el apartat 2 de la seva resolució que la concessionària va presentar de forma incomplerta la proposta de pressupost a la que ve obligada contractualment pel fet de que aquesta proposta no incloïa la partida d’ingressos. Tanmateix es manifesta que aquesta proposta de pressupost es va presentar 12 dies tard, és a dir, del 31 de gener data límit establerta al contracte, al 12 de febrer de 2015 data en que aquest és va presentar (dies inhàbils a banda).
En qualsevol cas, resulta francament sorprenent que l’Ajuntament davant d’un incompliment tant greu (segons la seva pròpia interpretació) mereixedor de la pitjor de les conseqüències jurídiques previstes en relació als contractes per la llei, com és la resolució contractual, hagi trigat 7 mesos en denunciar aquests “gravíssims” fets
No menys sorprenent és l’al·legació en relació al pressupost incomplert al no contenir la partida d’ingressos. Això es deu a que es va convenir amb l’Ajuntament que no tenia sentit presentar un pressupost d’ingressos al mes de gener quan es desconeix el número de nenes i nens que es matricularan el curs vivent, ni tampoc en quin règim de permanència ho farien (matí/tarda/jornada complerta).
L’ESCOLETA no aporta en la seva proposta de pressupost la partida d’ingressos des de fa uns cursos i fins ara aquest fet no havia estat considerat (donat que estava acceptat) cap incompliment del contracte per part de l’Ajuntament i menys d’una obligació essencial que podria conduir a la resolució del contracte.
Menció apart mereix que se’ns reclami en relació al mes de gener passat justificació dels ingressos pressupostats. Segurament no ho hem entès be, donat que si saber el número i règim dels alumnes que es matricularan quan no s’ha ni tan sols obert la matriculació és impossible, justificar aquests ingressos futurs ens resulta senzillament incomprensible.
Per tot el que s’ha dit, en relació a la Resolució de l’Alcaldia nº 324/2015, explicitem el nostre més profund desacord en relació a la mateixa donada la inexistència de fonamentació jurídica i de fet en relació a les manifestacions que hi conté. Amenaçar amb la resolució del contracte no és només una evident declaració d’intencions, és també un abús de poder. Fer-ho a més sense cap fonamentació jurídica és a més prevaricació. Si a tot plegat afegim la vulneració del principi de proporcionalitat, el de legalitat i el de tipicitat al que aquest Ajuntament també està sotmès, encara que actuï en sentit contrari, ens trobem un panorama molt preocupant. Quant els governants (l’Administració) es creu i actua con si estès per damunt del be i del mal (al marge de la legalitat), l’estat de dret queda en qüestió.
* En relació a la Resolució d’Alcaldia nº 332/2015 amb nom d’assumpte: Tancament NO PROGRAMAT de l’Escoleta S.C.C.L., de data 5 d’agost de 2015.
El nom que l’Ajuntament ha donat a l’assumpte de la seva Resolució és en sí mateix un resum de la incapacitat, incongruència i arbitrarietat d’aquest Ajuntament (en realitat és tota una declaració d’intencions): “Tancament NO PROGRAMAT de l’Escoleta S.C.C.L.” L’Ajuntament no ens ha demanat mai el calendari escolar del servei, així doncs, com pot saber si el tancament estava o no estava programat?. L’ESCOLETA no te cap obligació directa contractual per presentar-lo a l’Ajuntament, però, òbviament tampoc té cap inconvenient en facilitar-lo. Sobren més comentaris.
Respecte a la manifestació continguda a la Resolució de referència relativa a que “alguns pares d’alumnes” van posar en coneixement de l’Ajuntament el tancament “NO PROGRAMAT” de la llar d’infants, ens permetem la valentia de manifestar que és rotundament falsa. A començament de curs tots i cadascun dels pares/mares/tutors, dels alumnes matriculats a L’ESCOLETA, signen un document sota el títol CONTRACTE D’ACCEPTACIÓ DE LA NORMATIVA DE L’ESCOLA BRESSOL L’ESCOLETA DE RIELLS. Aquest document inclou, entre moltes altres matèries d’ordre general i gestió del centre, un calendari, amb indicació dels dies lectius, dels festius, etc...
Els fets que ens ocupen, ja van tenir lloc l’any passat (concretament mitjançant escrit amb registre de sortida nº 1994 de 23 de setembre de 2014) , l’Ajuntament ens va requerir, entre altres coses, en relació al tancament de llar d’infants el 28 de juliol de 2014. Aquesta repetició dels fets, ens ha permès jugar al joc de les diferències. El que l’any passat va quedar en no res (requeriment i explicació, provadament acceptada per l’Ajuntament) aquest any s’ha convertit en l’obertura d’un expedient informatiu per incompliment de les obligacions essencials del contracte i causa de resolució del contracte. Una diferència substancial, no creuen? I tanmateix, un encomiable exercici de coherència només a l’alçada de l’equip de govern de l’Ajuntament de Riells i Viabrea.
Se’ns reclama la proposta de programació general del curs 2014/2015 (a presentar dins del mes de setembre de 2014), quan està a punt de començar el curs 2015/2016. Aquest document es va presentar en data 27 de setembre de 2014 amb registre d’entrada nº 5088. El més graciós del cas (en realitat de gràcia no en té cap, demostra un cop més un voluntarisme, una irresponsabilitat i una incompetència fora de mida) és que va ser el propi Ajuntament qui innecessàriament (la concessionària estava dins de termini per la seva presentació) va sol·licitar la presentació de la referida programació general. L’Ajuntament no només desconeix el que rep que ja és greu, sinó també el que demana que és ja lamentable.
Aquesta part aportarà a l’Ajuntament el nou protocol de desinfecció del termòmetre i el sistema de registre de temperatures actualitzats per al curs 2015/2016 el dia 1 de setembre proper, primer dia de les activitats a la llar d’infants municipal per acreditar el compliment de la normativa i del requeriment contingut a l’Acta de l’Agència de Salut Publica de Catalunya.
* En relació a la Resolució d’Alcaldia nº 350/2015 de data 12 d’agost de 2015.
En aquesta ocasió l’Ajuntament utilitza l’Acta d’Inspecció nº 59977 de
l’Agencia de Salut Pública de Catalunya de data 14 de maig de 2015 per,
novament, amenaçar a aquesta part, sense cap fonament legal d’empara, amb a la
resolució del contracte i obrint un nou expedient informatiu.
Per mitja del punt 2 de la Resolució es diu que tant el contracte de concessió, com el seu plec de clàusules (que és el mateix), com la normativa d’aplicació (que no és cita) estableixen “...que la concessió dels serveis comporta la responsabilitat del concessionari en la gestió i explotació del servei i dels mitjans, sota el seu risc, afegint que el concessionari està obligat a conservar i mantenir el local i el material en el millor estat possible”.
Som incapaces d’entendre quina relació té tot plegat amb l’Acta de l’Agència de Salut Pública de Catalunya. És obvi, però, que aquest problema també l’ha tingut l’Ajuntament ja que no cita cap clàusula contractual i és limita a expressar una frase genèrica tan buida de contingut jurídic que resulta impossible saber quin és el suposat incompliment que se’ns imputa.
L’Acta estableix no conformitats en els següents apartats:
Infraestructures i equipaments:
1. Mobles de la cuina amb desperfectes
2. No es disposa d’armari calent per mantenir el menjar calent quan entra.
3. El rentavaixelles no assegura la temperatura suficient per higienitzar els estris.
4. Falta tela mosquitera al menjador.
Procés i producte:
1. No es disposa de pauta de desinfecció del termòmetre.
2. Elements de la cuina (porta de la nevera, microones) amb estat higiènic no adient.
Autocontrols
1. No disposen de pla de neteja i desinfecció ni registres.
2. No disposen de control/registres de temperatures dels plats.
De les no conformitats que acabem de relacionar, només el punt 1 de l’apartat “Procés i producte” i el punt 2 de l’apartat “Autocontrols”, son responsabilitat d’aquesta concessionària
Resulta sospitós (en realitat ja no son sospites, estem davant un fet contrastat) que l’Ajuntament ja avanci un incompliment contractual (inexistent) i una conseqüència jurídica (la resolució del contracte) abans de l’obertura del referit expedient informatiu que justament ha de servir, en el seu cas, per determinar si aquest presumpte incompliment existeix.
Cal recordar, com hem denunciat en moltes ocasions, la situació d’ostracisme i deixadesa que pateix l’ESCOLETA, els sistèmics incompliments econòmics de l’Ajuntament (amb reconeixements explícits de deute i dèficit per part seva inclosos), la manca de manteniment i millora de les instal·lacions...
La soterrada campanya de desprestigi que l’Ajuntament porta anys fent, parlant del tancament imminent de l’ESCOLETA, adreçant als vilatans a inscriure’s a altres llars d’infants de municipis propers, i un llarg etcètera de fets que superen la rumorologia i que tenim documentats mitjançant testimonis signats per escrit. La més recent son les gens discretes manifestacions del Sr. Felipe Juan González, Regidor d’Ensenyament, que ha anat escampant (i tenim documentat) quelcom semblant a “...ara que tenim majoria absoluta a aquestes noies no les salva ningú. Les farem fora”.
No seria més senzill VOLER RESOLDRE EL CONFLICTE, enlloc de RESOLDRE EL CONTRACTE?
ResponderEliminarMassa sovint encara hi ha institucions democràtiques més interessades em defensar el seu paper d'institucions (poder) que en fomentar la democràcia.
I massa sovint encara hi ha massa persones que confonen el paper de representants públics amb el de governants (poder), i això serà feina per canviar-ho amb la propera República Catalana, però costarà una mica, veient com està el pati...
Força i endavant.
Per cert, alguna persona sap com està el contracte perquè l'empresa AAT SL gestioni el servei municipal d'aigua de Riells i Viabrea ?